Jag tänker kalla det för formsvacka.

Nu med förkylningen så försvann den mesta motivationen kan jag erkänna. När den inte ville ge med sig efter en vecka så gav jag upp kan man säga. Nu går det skittrögt att komma igång igen, + att alla med sin träning, sina extrema nyttigheter, träning, träning och dieter runt omkring mig gör mig galen. Eller ja inte galen, kanske mera less och nerslagen, nipprig, nervös, ångestfull, känner avsky, avundsjuk, besatt, rädd, förvirrad och oduglig.
Jag kan inte gå in på Instagram eller Facebook utan att bli påverkad av det, och då får jag till och med svårt att koncentrera mig på mitt jobb.
Det kryper liksom in under skinnet på en, sätter igång tankar och känslor som inte är så bra. Inte bra alls faktiskt.
Man kan jämföra det med att vara nykter alkoholist på en vinprovning.
 
Ena veckan kanske man springer 3ggr och skippar "helggodiset/myset", veckan därpå springer man fyra ggr + att man äter även lite mindre mat. En månad senare står man en kväll hukad över toastolen för att man "bara" sprungit 5km och sedan ätit en skiva vitt bröd.
 
För så har det varit för mig en gång i tiden, och det får aldrig bli så igen.
 
Ja, det där med lagom är en jäkla svår grej, och nu när jag ska börja om - eller rättare sagt; fortsätta - med träningen och bra mat osv så vet jag inte riktigt hur jag ska börja. För det ska vara bra och just lagom.
 
Men det fixar jag!!
 
 
 
 
 
Jag har fått klipptid imorgon hos Johanna, inte en dag för tidigt.
Sen har jag också fått tid hos Ryggakuten på Måndag.
Man lär ju liksom sisådär ta hand om sig själv jussum, även om man inte är perfekt så ska man väl få må bra.
 
Alltså jag är så trött så jag skulle kunna gå och lägga mig nu, lätt. Jag har bara haft kvällsturer den här veckan och då är det ju fram och tillbaks varje dag som gäller. Nu när cykelvägen vid Bullerforsen är avstängd så cyklar jag via Domnarvsbron, så då blir det ca 18km om dagen (!) och jag lovar, det KÄNNS att man är förkyld för fyfan va flåsig man blir även om backarna inte är speciellt branta..! Samtidigt tycker jag det är otroligt skönt att få den där cykelturen, speciellt nu när det är så vackert ute och sån klar och frisk luft.
 
 
Nej, nu är det dags för en kopp te och kika in i matteboken!
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar